Wear your hair~


Okej, idétorkan är ganska stor just nu men jag tänkte försöka knåpa ihop ett litet inlägg om lesbiska frisyrer. Dels för att jag själv förvandlades till en überflata nyss då jag fixade en sidecut (igen) och dels för att jag överrumplades av olika typer av frisyrer under Pride igår.
.
Då kör vi!
Frisyr nr 1:
Den väl- och ö kända sidecuten. Detta har varit det ”senaste” skriket i flatvärlden under en ganska lång tid nu. Och den kommer i många olika varianter.
Vissa har bara rakat till mitten av örat ungefär, andra går all in och rakar ena halvan av huvudet. Det jag har att säga, som stolt ”innehavare” av denna frisyr är att den är snygg. Dock inte så ovanlig då (som jag sa tidigare) hur många flator, hipster brudar, fjortisar och fashonistor har den här frisyren just nu. Men det spelar faktiskt ingen roll för det är riktigt snyggt!
.



.
Frisyr nr 2:
Den inte så fantastiska hockeyfrillan. Vissa kan ha denna frisyr och faktiskt se bra ut, men det är få. Och då menar jag inte hockeyfrilla a la 80-talet (även fast det finns vissa flator som är lite äldre som rockar denna frilla fortfarande) utan jag tänker lite mer på Romi i the real l word, det är en lite mer cool och trendig variant av det mindre snygga originalet som tog över världen under 80-talet.
Denna frisyr är i en klass för sig och är (enligt mig OCH många andra väldigt flatigt)
.



.
Frisyr nr 3:
Den ytterst populära Justin Bieber frisyren. Denna är nog den mest populära frisyren just nu och jag kan till viss del förstå varför. Den är charmig, ger intrycket av att personen fixar håret lite nonchalant innan hon lämnar sitt hem (men egentligen tar det kanske 30 minuter).
Justin Bieber frisyren bärs tills mestadels av androgyna flator med skate-stil. (Även känd som den så kallade ”Justin Bieber-flatan”)
Personligen så älskar jag den här frisyren, den är charmig, gullig och allmänt fin helt enkelt.
.



.
Frisyr 4:
Nu har vi kommit till ”Le butch-snaggen”. Namnet talar nog ganska mycket för sig själv, men denna frisyr förtjänar precis som alla andra en liten förklaring. Butch-snaggen var väldigt populär på 90-talet och används fortfarande idag. Den varierar lite mellan att personen i fråga är helt snaggad (vi snackar alltså MAX 2mm långt hår) och i vissa fall har denna person även en liten fläta bak i nacken (kanske inte det snyggaste men på vissa funkar det faktiskt). 
.



.
Här har vi alltså fyra jävligt vanliga (och stereotypiska) flat-frisyrer som dominerar mest just nu.
Det är ju helt fantabulöst!
Detta kan ju även ni lägga till i eran gaydrar så har ni lite mer att gå på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0