Min komma ut-historia!

Okej, jag har tidigare nämnt ganska kortfattat om när jag kom ut. Men jag tänkte, för att ni ska våga dela med er av era historier så kanske jag ska passa på att berätta min mer ingående.
.
Jag kom ut den 22 april 2009 (en onsdag), nästan ett år efter att jag börjat i min fantastiska klass i gymnasiet och träffat min nuvarande BGF* (*Best gay friend).
Jag hade redan kommit ut för nästan hela min klass, så jag tänkte mer rikta in mig på när jag kom ut för mina föräldrar.
.

(bilden tagen ifrån umo.se)
.
Som sagt så var den våren 2009 jag bestämde mig att släppa den så kallade ”bomben”. 
Det var bara några dagar sen jag kommit hem ifrån Japan och kände att jag inte kunde skjuta upp det mer. Jag hade lovat två tjejer i min klass, L och C, att jag skulle komma ut den här dagen, och jag hatar att bryta löften.
Det var med nervösa och spända steg jag gick mot pendeltåget efter skoldagens slut.
När jag satt på tåget och lyssnade på Tegan & Sara så lugnade jag ner mig lite även fast jag redo för det värsta. Rädslan för att bli utkastad eller att min familj inte skulle tycka lika mycket om mig försökte jag förtränga så mycket jag bara kunde, och jag lyckades ganska bra, tills jag hoppade av tåget i Kungsängen och skulle börja gå hemåt.
Jag funderade över när jag skulle berätta det och bestämde mig för att efter middagen skulle vara bäst. Men så gick det inte riktigt till. När jag kom hem fick jag nämligen reda på att mamma skulle iväg på kryssning och att hon inte alls skulle vara kvar hemma till middagen.
.

(ungefär såhär såg jag ut då...)
.
Så jag följde med mamma in i hennes och pappas sovrum, och satte mig på sängen. Jag sa att jag hade något och berätta och jag antar att jag darrade lite på rösten.
Sen kramade jag om henne, hon blev nog lite förvånad och sa (något i stil med): ”Men gumman, vad är det?”. Då började jag gråta och sa kort och gott ”Jag är lesbisk” (Liten kort notis bara, jag förstår inte att jag använde ordet Lesbisk, jag får nästan allergiska utslag av att ens tänka på det … men men...).
Mamma sa något i stil med att ”du är bara 16 år och kan inte vara säker på att du är det än, men känner du att du är det just nu så är det så och det är helt okej”.
Jag sa sen att hon fick berätta det för pappa, mest för att jag inte orkade hela grejen igen. Pappa som gärna ska skämta om allt sa att det var toppen och att vi, och jag CITERAR, ”spana på brudar tillsammans”.



Detta var då min ”komma ut” historia. Jag planerar även att skriva ett inlägg om hur jag kom fram till att jag är gay och om den första tjejen jag blev kär i, men det kommer senare.
Jag kan ju inte lägga upp allt på gång, för då har jag ju inget kvar att skriva om sen.
.

.
Och inte för att tjata, men vill ni berätta om eran ”komma ut” historia, enbart för mig eller om ni vill att jag ska lägga upp den på bloggen (du kan absolut vara anonym) så är det bara att maila mig på:
[email protected]


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-08-12 @ 00:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0