Flata VS Flata : Rond 2

.
Okej, dags för en till Flata vs Flata tycker jag.
Denna gång tänker jag jämföra Butch-flatan och Futch-flatan. Mestadels för att sen jag fixade min sidecut så kallar min lillebror mig för Butch-fata, det spelar ingen roll ifall jag har tunika och strumpbyxor, jag är fortfarande ”Butch-flata”, så det här inlägget är tillägnat till dig kära bror!
.


.

Vi börjar med Butch-flatan.
Butchen hittar du lite varstans, men om vi ska hålla oss till riktiga stereotyper så kan man väl säga att denna flata hittar du garanterat på Bauhaus, parkeringen till IKEA eller i en lastbil på en bensinmack när dig.
.
Denna flata känns igen på sina baggyjeans, rutiga skjorta, kortklippta (nästan snaggat) hår i en naturlig hårfärg, inget smink och birkenstock eller ecco skor.
Om hon har körkort så kör hon förmodligen en gammal Volvo eller Saab. I bilen eller hemma så spelas ofta något i stil med country och hårdrock. (galen blandning jag vet men så är det)
.
Vill du imponera på denna butch så är det bara att försöka vara så kvinnlig som möjligt och låta henne ta hand om all romantik då butch-flatan är ganska gammaldags av sig.
Använd gärna klänningar, pumps, accesoarer och smink MEN inte för mycket.
Det ska vara på ett klassiskt och inte för övergjort sätt.
Vill du träffa henne lite extra så kan du alltid ringa henne och fråga om hon kan tänka sig komma över och hjälpa otekniska lilla dig att sätta upp en ny bokhylla, fixa avloppet eller något.
.


Den andra flatan är den så kallade Futch-flatan. (även känd som "Soft butch")
.

.
Futchen skulle man kunna beskriva på ett så sätt att hon när hon kom ut som flata (precis som jag) ingick i någon form av lite butchig period, men sedan insåg hon (återigen precis som jag) att det är helt okej att vara mer feminin MEN ändå lite manlig då hon inte känner sig särskilt bekväm i varken klänning eller kjol.
Min vän M har sagt att jag är som en Futch, fast lite mera feminin.
.

.
Futch-flatan, precis som Butch-flatan är inte rädd för att få skit under naglarna (så länge de inte är ny-lackade), dricker gärna öl, lyssnar på hårdrock, men gillar ändå att gå ut och dansa med sina tjejkompisar.
.
Att imponera på en futch-flata är ganska svårt då det är väldigt olika i smaken, vissa gillar riktigt feminina tjejer samtidigt som andra futch-flator älskar den butchigare bruden.
Men att vara sig själv är ju ett hett tips. Samtidigt kanske bjuda med henne på fotboll, ser hon lite besviken ut så kan du ju snabbt rädda situationen med att du även har planerat middag och kanske en film hemma hos dig.

Det var allt för denna Flata VS Flata, hoppas ni gillade det.
Är det två typer av flator ni vill att jag ska ta upp så är det bara att maila mig på:
[email protected]
Det uppskattas!


Kommentarer
Postat av: hej

Kuuul :D

femme och tomboy hade vart kul :)

2011-08-14 @ 00:14:11
Postat av: Elii

Jag har kommit på nu att jag är en blandning av Justin Bieber flata och futch! Spännande!

2011-08-29 @ 17:42:02
URL: http://jordgubbspojke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0