En sån där dum fråga ...

En av många saker jag brukade få höra från folk när jag kom ut som flata är:
”Men det kan du ju inte vara, du ser ju inte ut som en flata”
Det första som slår mig är då: ”Herre gud den här människan måste vara DUM I HUVUDET”.
Men för att göra detta till ett litet längre inlägg så ska jag försöka att förklara det hela lite närmare.
Anledningen till att denna kommentar är helt befängd är att alla flator ser inte lika dana ut, alla heterosexuella ser inte heller likadana ut. Alla är individer, unika på sitt sätt.
Bara för att jag är homosexuell så ska inte jag behöva se ut på ett visst sätt för att passa in i resten av världens ”mall” för flator.
Det är en av sakerna jag försöker komma till när jag beskriver de olika sorternas flator, just för att folk ska förstå att vi är inte kloner, vi ser inte exakt likadana ut, det är bara en löjlig fördom.
Att dra alla människor över en kam beroende på läggning, ursprung eller religion är helt jävla korkat.
.
Det som stör mig är just att dessa personer (oftast män måste jag tillägga) är så extremt trångsynta när det gäller såna här saker så för att det på något vis ska bli lättare att förstå så försöker de placera alla i en fålla, så att de kan ”hålla koll” på oss.
För om alla flator sprang runt i snaggat hår, säckiga kläder och beter sig som män så är de lättare att hålla koll på oss, lättare att undvika att söta på oss på diverse klubbar och andra tillställningar.
Men detta gör mig seriöst arg, på riktigt.
Det var en gång då en kille på krogen sa ovanstående till mig och jag förklarade kort och gott att ALLA flator ser inte ut och beter sig som män.
Då tittade han på mig och sa: Men då är man ju inte homosexuell.
Herre, han måste ha blivit tappad i golvet många gånger som barn. Sen när har man behövt klä sig efter sin läggning bara för att alla andra vill det?
Varför har folk så svårt att förstå att det finns tjejer som älskar att ha sex med tjejer som ÄVEN älskar att ha klänning och klackar på sig. Dessa flator (femme flator syftar jag på) är precis lika gay som vilken snustuggande butchflata som helst. Jag blir så arg.
Jag vet att jag förmodligen har upprepat mig själv 100 gånger vid det här laget, men ju mer jag tänker på det hela och försöker uttrycka det jag känner desto mer frustrerad blir jag.
.
Visst att jag kanske inte själv är den mest feminina flatan i världen MEN jag gillar fortfarande att ha så kallade ”tjejiga” kläder på mig.
Men det får mig inte att tända på tjejer mindre? Hur kan folk ens tro att det är så?
Har jag klänning på mig (vilket händer kanske 2 gånger om året) så gör ju inte det att jag gillar tjejer mindre.
.
Jag ska även poängtera att detta gäller alla människor med alla olika sorters läggningar.
MEN jag har aldrig hört någon säga till en heterosexuell tjej att hon inte ser straight ut för att hon har baggyjeans på sig. Så varför reagerar folk såhär hårt på när just flator har kjol på sig?
Eller varför har vissa heterosexuella tjejer svårt att förstå att bara för att alla bögar inte älskar schlager och sminkar sig så är de fortfarande homosexuella män?
.
Detta blev ett ganska seriöst inlägg, men jag var tvungen att lätta lite på hjärtat.
Jag ska även poängtera att jag ska försöka komma tillbaka till mitt dagliga bloggande som förr nu när det fina folket ifrån Bollnäs har åkt hem.
Och har ni några frågor, komma ut historier (SNÄLLA; jag vill gärna läsa dem, och med ert tillstånd lägga upp de på min blogg, de kan givetvis vara anonymt) eller tipps på vad ni vill läsa om (om det är något ni vill att jag ska ta upp) så är det bara att fylla min mail-inkorg: [email protected]



Kommentarer
Postat av: Sara

Sådär ja :)

2011-08-09 @ 17:52:03
Postat av: Sara

Sådär :)

2011-08-09 @ 17:54:36
URL: http://glitterfittan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0